dimecres, 3 d’agost de 2011

Sobre les II Trobades d'Innovació Educativa de la Universitat de València

 

Els dies 11, 12 i 13 de juliol de matí van tenir lloc les II Trobades d'Innovació Educativa de la Universitat de València a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, organitzades per la Unitat d'Innovació Educativa.

Després de la presentació de les II Trobades a càrrec d'Isabel Vázquez Navarro, Vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, el Dr. Alejandro Armellini de la Universitat de Leicester va fer la conferència inaugural titulada "Innovació per a l’aprenentatge efectiu en educació superior".


A continuació, es van presentar els diferents projectes d'innovació educativa que es duen a terme a la Universitat de València. Tot seguit en farem esment d'aquells que estan relacionats amb la didàctica de la llengua i la literatura.

Dilluns 11 de juliol a les 12h Juli Hurtado i Francesc Javier Hernàndez de l'Escola de Magisteri van presentar la comunicació "L'aprenentatge del llenguatge audiovisual en la formació dels mestres", en què relataven l'experiència de l'Espai Cinema, que ara compta amb un blog que té com a funció arreplegar els comentaris a les pel·lícules projectades.

Després de la pausa del café, a les 12.50h, Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent vam parlar de "Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres" dins del projecte que duu a terme el Grup d'Innovació Docent en Interacció Comunicativa i Ensenyament de Llengües (GIDICIEL) del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Magisteri "Ausiàs March" de la Universitat de València.

Dimarts 12 de juliol Alexandre Bataller va presentar la comunicació "Les rutes literàries per a futurs docents. València, Burjassot i Xàtiva seguint la poesia de Vicent Andrés Estellés", un recorregut literari a través de la vida i l'obra del poeta en el qual va participar alumnat de Magisteri i també del Màster de Secundària de la Universitat de València. 

Tot seguit, Ramon Rosselló, Jesús Jiménez i Miquel Nicolàs van explicar el projecte d'innovació educativa "Ensenyament/aprenentatge de la llengua catalana oral" que duem a terme un grup de professors del Departament de Filologia Catalana i del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, juntament amb el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.

A les 13h van tenir lloc simultàniament dues comunicacions que pertanyen al grup GIDICIEL, Aranzazu Bea va presentar "La crítica literaria como texto argumentativo" i Montserrat Pérez "Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en la asignatura de Lengua española para maestros".

Finalment, dimecres 13 de juliol Alícia Santolària va presentar la comunicació "Experiències universitàries d'innovació educativa en la formació lingüística inicial de mestres", en què es van explicar els objectius i les activitats realitzades dins del projecte d'innovació educativa dut a terme pel grup GIDICIEL, i després de la pausa va tenir lloc la conferència "Cooperació i aprenentatge en xarxes socials" a càrrec del Dr. Cristóbal Suárez Guerrero de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos y SCOPEO.


Si en voleu saber més, pròximament es publicaran els articles de les diverses comunicacions presentades a les trobades a la revista @tic de la Universitat de València. Us en mantindrem informats.