Ací teniu la comunicació presentada per Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent al 17é Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, celebrat en juliol de 2015 a la ciutat de València.
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris TIC-TAC. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris TIC-TAC. Mostrar tots els missatges
dijous, 16 de juliol del 2015
Treballem llengua i literatura amb les TIC
dijous, 18 de desembre del 2014
De les TIC a les TAC per fer pràctiques de Llengua i Literatura
De les TIC a les TAC per fer pràctiques de Llengua i Literatura, a càrrec d'Antoni de la Torre i d'Alícia Martí.
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
Literatura,
TIC-TAC
dimarts, 18 de novembre del 2014
"Del núvol a l'aula" al congrés de la SEDLL a València
Demà, dimecres 19 de novembre, comença el XV Congrés Internacional de la SEDLL a València. Presentaré "Del núvol a l'aula" una proposta d’aproximació a les TIC en l’ensenyament, que parteix de l’estudi dels coneixements sobre les TIC i sobre el seu ús com a recurs didàctic dels futurs mestres i dels docents en actiu (concretament d'un grup d’alumnat universitari de nou ingrés del Grau en Mestre/a en Educació Primària i del Grau en Mestre/a en Educació Infantil de la Universitat de València i d'un grup de docents en actiu d’una escola pública) i que pretén que tot el professorat conega els recursos TIC existents i les possibles aplicacions didàctiques.
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
TIC-TAC
dilluns, 17 de novembre del 2014
Com triomfar amb les TIC en la promoció lectora
Com sabeu, patisc la síndrome de les TIC. Aleshores, em van demanar que participara en un projecte: un llibre que arreplega bones pràctiques per a l'ús de les TIC en la promoció lectora. Aquest llibre es titula Com triomfar amb les TIC en la promoció lectora i l'ha publicat l'editorial Andana. Hi participem un bon grapat de docents que formem part de la xarxa cooperativa 1entretants i els drets d'autor els hem cedit a Escola Valenciana. El llibre està disponible en paper i també en versió digital. Ací en teniu més informació:
COM TRIOMFAR AMB LES TIC EN LA PROMOCIÓ LECTORA
La presentació del llibre tindrà lloc divendres 21 de novembre a les 18h a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, dins de la programació de la segona Plaça del llibre.
Si us interessa, esteu tots i totes convidades!
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
Literatura,
TIC-TAC
dilluns, 21 de juliol del 2014
Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària
Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària from marclia
Presentació de la comunicació "Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària" a les III Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior (juliol, 2014), a càrrec de Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent.
Presentació de la comunicació "Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària" a les III Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior (juliol, 2014), a càrrec de Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent.
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Secundària Obligatòria,
Literatura,
TIC-TAC
divendres, 20 de juny del 2014
diumenge, 27 d’abril del 2014
Del núvol a l'aula
Del núvol a l'aula: recursos TIC i experiències d'aplicació didàctica
Un Wix que a poc a poc anem construint...
Si us interessa, podeu consultar-lo ací: http://amcmarclia.wix.com/marclia
Etiquetes de comentaris:
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
Literatura,
Literatura catalana per a mestres,
Llengua catalana per a mestres,
MECR,
Nouvinguts,
TIC-TAC
dissabte, 19 de novembre del 2011
Eines per a l'ensenyament lingüís-TIC
Dimecres passat vam tenir la sort de participar a les IV Jornades "Llengua i TIC", organitzades enguany per Escola Valenciana i que se celebren a l'IES Bovalar de Castelló de la Plana els dies 16 i 23 de novembre del 2011. Tot seguit, teniu el programa de les jornades.
Ara us deixem la presentació "Eines TIC per a l'ensenyament lingüís-TIC", realitzada per Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent, en què us donem a conéixer l'univers d'eines TIC per a l'ensenyament: recursos electrònics per a l'organització d'idees (mapes conceptuals, núvols de paraules, línies del temps i pòsters) i recursos àudiovisuals per elaborar treballs acadèmics (bans d'imatges i de sons en línia, programari per a l'edició de vídeo, etc.); però, també com compartir documents de text, presentacions i vídeos a la xarxa, així com conéixer espais web per a l'aula (blog. wiki, xarxes socials...).
Aprofitem també aquesta entrada de blog per convidar-vos a formar part de la nova xarxa social d'Escola Valenciana: http://escolavalenciana.ning.com/.
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
TIC-TAC
divendres, 11 de novembre del 2011
Poesia oral improvisada. Bona pràctica!
El projecte Patrimoni cultural: poesia oral improvisada ha rebut el segell de Bones pràctiques de Leer.es.
Aquest projecte agrupa quatre centres de secundària: l'IES L’Om de Picassent, l'IES Torroella de Montgrí (Catalunya), I’extensió de Maella de l’IES de Casp (Aragó) i l’IES Sineu de Mallorca, i compta amb el suport i la subvenció del programa ARCE (per a agrupacions de Centres educatius de distints territoris de l'Estat) del Ministeri d'Educació.
En aquest cas, quatre instituts de secundària (de la Comunitat Valenciana, de Catalunya, d’Aragó i de les Illes Balears) han planificat -durant els cursos 2010-2011 i 2011-2012- la recerca i l’intercanvi d’experiències al voltant de la tradició de la poesia oral improvisada en el context geogràfic i cultural de cada Centre, concretats en quatre encontres en cada institut en l'ordre que s'esmenten en aquesta introducció.
És el cas també que la llengua catalana fa de vincle d’unió i d’interrelació del projecte, perquè és la llengua pròpia de les comarques on es troben ubicats els instituts, de manera que aquest serveix de retruc per a promoure l’ús de la llengua a través de contactes interterritorials importants entre els joves de tots els centres.
Podeu trobar més informació sobre el projecte a la wiki Poesia oral improvisada i també mirar els vídeos sobre el projecte que s'han fet.
Etiquetes de comentaris:
Català,
Educació Secundària Obligatòria,
Poesia oral improvisada,
TIC-TAC
dimecres, 3 d’agost del 2011
Sobre les II Trobades d'Innovació Educativa de la Universitat de València

Els dies 11, 12 i 13 de juliol de matí van tenir lloc les II Trobades d'Innovació Educativa de la Universitat de València a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, organitzades per la Unitat d'Innovació Educativa.
Després de la presentació de les II Trobades a càrrec d'Isabel Vázquez Navarro, Vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, el Dr. Alejandro Armellini de la Universitat de Leicester va fer la conferència inaugural titulada "Innovació per a l’aprenentatge efectiu en educació superior".
A continuació, es van presentar els diferents projectes d'innovació educativa que es duen a terme a la Universitat de València. Tot seguit en farem esment d'aquells que estan relacionats amb la didàctica de la llengua i la literatura.
Dilluns 11 de juliol a les 12h Juli Hurtado i Francesc Javier Hernàndez de l'Escola de Magisteri van presentar la comunicació "L'aprenentatge del llenguatge audiovisual en la formació dels mestres", en què relataven l'experiència de l'Espai Cinema, que ara compta amb un blog que té com a funció arreplegar els comentaris a les pel·lícules projectades.
Després de la pausa del café, a les 12.50h, Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent vam parlar de "Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres" dins del projecte que duu a terme el Grup d'Innovació Docent en Interacció Comunicativa i Ensenyament de Llengües (GIDICIEL) del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Magisteri "Ausiàs March" de la Universitat de València.
Dimarts 12 de juliol Alexandre Bataller va presentar la comunicació "Les rutes literàries per a futurs docents. València, Burjassot i Xàtiva seguint la poesia de Vicent Andrés Estellés", un recorregut literari a través de la vida i l'obra del poeta en el qual va participar alumnat de Magisteri i també del Màster de Secundària de la Universitat de València.
Tot seguit, Ramon Rosselló, Jesús Jiménez i Miquel Nicolàs van explicar el projecte d'innovació educativa "Ensenyament/aprenentatge de la llengua catalana oral" que duem a terme un grup de professors del Departament de Filologia Catalana i del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, juntament amb el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.
A les 13h van tenir lloc simultàniament dues comunicacions que pertanyen al grup GIDICIEL, Aranzazu Bea va presentar "La crítica literaria como texto argumentativo" i Montserrat Pérez "Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en la asignatura de Lengua española para maestros".
Finalment, dimecres 13 de juliol Alícia Santolària va presentar la comunicació "Experiències universitàries d'innovació educativa en la formació lingüística inicial de mestres", en què es van explicar els objectius i les activitats realitzades dins del projecte d'innovació educativa dut a terme pel grup GIDICIEL, i després de la pausa va tenir lloc la conferència "Cooperació i aprenentatge en xarxes socials" a càrrec del Dr. Cristóbal Suárez Guerrero de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos y SCOPEO.
Si en voleu saber més, pròximament es publicaran els articles de les diverses comunicacions presentades a les trobades a la revista @tic de la Universitat de València. Us en mantindrem informats.
Etiquetes de comentaris:
Català,
Llengua catalana per a mestres,
TIC-TAC
dilluns, 4 de juliol del 2011
Eines per a l'ensenyament lingüís-TIC
Dissabte 18 de juny vam tenir el plaer de participar en la jornada ComparTIC 2.0 organitzada per Un entre tants a l'IES Jordi de Sant Jordi (c/Alcalde Gisbert Rico, núm. 24, 46013 - València).
A la taula rodona, TICvallers de la taula rodona o com integrar les TIC a l’aula, vam parlar del projecte "Patrimoni cultural: poesia oral improvisada" dut a terme entre quatre instituts del nostre domini lingüístic i, després, vam fer el taller Eines per a l’ensenyament lingüís-TIC.
Eines per a l'ensenyament lingüísTIC, PGV i AMC
dissabte, 2 de juliol del 2011
II Trobades d'Innovació Educativa
Els dies 11, 12 i 13 de juliol de matí (de 9h a 14h) tindran lloc les II Trobades d'Innovació Educativa de la Universitat de València a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, organitzades per la Unitat d'Innovació Educativa. Ací podeu consultar el programa.
Dilluns 11 de juliol a les 12.50h, a l'aula S7 de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent presentarem la comunicació "Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres" dins del projecte que duu a terme el Grup d'Innovació Docent en Interacció Comunicativa i Ensenyament de Llengües (GIDICIEL) del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Magisteri "Ausiàs March" de la Universitat de València.
Etiquetes de comentaris:
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Llengua catalana per a mestres,
TIC-TAC
dimecres, 8 de juny del 2011
ComparTIC 2.0
Fi de curs d’1entretants: ComparTIC 2.0
S’acosta la fi de curs, i des d’1entretants volem acomiadar-lo amb una jornada pràctica que ens il•lusione i ens òbriga camins a explorar per a poder emprar-los a classe en un futur. En aquesta ocasió, l’IES Jordi de Sant Jordi (Alcalde Gisbert Rico, 24. 46013. València) serà el lloc on ens aplegarem el dissabte dia 18 de juny.
PROGRAMA
9 a 9.30h Rebuda dels assistents
9.30 a 10.30h Taula redona. TICvallers de la taula rodona o com integrar les TIC a l’aula on diversos companys i companyes explicaran les experiències i aventures dutes a terme en els diferents camins de la innovació educativa. Maite Monar, Antoni de la Torre, Alícia Martí, Evaristo Romaguera i Manuel Cardeñosa.
10.30 a 11h Farem una pausa per a la conversa relaxada davant d’un bon café.
11 a 13h Ens aplegarem al voltant dels diferents i variats tallers on podrem aprendre i practicar algunes eines concretes per a usar-les el proper curs amb els nostres alumnes. És recomanable que porteu el vostre propi portàtil o que pugueu compartir el d’algun company o companya en cas de no tenir-ne.
Els tallers a què podeu assistir són:
1. Beceroles TIC de navegació en xarxa: aquest taller va destinat als companys que desitgen aprendre bé quatre passes bàsiques per moure’s en la xarxa com el peix en l’aigua. Obrirem un compte d’usuari a Google i n’explorarem ben a fons totes les possibilitats, que en són moltes. També visitarem al detall la nostra xarxa “Un entre tants” per saber traure-li el màxim profit. El taller l’imparteix Laura Santacruz i alguns companys d’1entretants hi assistirem com a ajudants.
2. Expliquem històries amb TIC; el relat digital: explicar històries o que ens les expliquen és una cosa inherent a l’ésser humà... i ben plaent! Per això el relat digital es presenta com un mitjà d’expressió educativa de caràcter multimèdia amb avantatges pedagògics i didàctics en totes les matèries. Aquesta activitat digital ens permet, també, revisar els usos educatius que donem als relats des de les assignatures humanístiques i veure’n tres exemples prototípics. Farem una reflexió al voltant de la metodologia per a crear relats digitals i, a més, aprendrem a usar el programa “Fotos narrades 3 per a Windows”. Si porteu el vostre ordinador portàtil podreu crear el vostre propi relat digital! El taller l’impartirà Antoni de la Torre.
3. ConTIC, contat, ja s’ha acabat!: l’eina més autènticament creativa que tenim és la nostra imaginació i, en aquest cas, l’entorn digital la reforça i potencia. Voleu saber com aprofitar taps de botelles reciclades i, alhora, crear un conte il•lustrat en format digital pels vostres alumnes més menuts? Aleshores, no ho dubteu, aquest és el vostre taller. Un taller especialment adreçat als nivells d’infantil i primària i impartit per Vicent Adell un dels membres de Rodamons teatre, un grup que des de 1996 fa música i teatre per a infants. També han encetat diverses campanyes i activitats d’animació lectora i han estat sempre al dia en l’aspecte més digital i multimèdia.
4. Eines per a l’ensenyament lingüís-TIC: l’univers d’eines TIC aprofitables per a l’ensenyament de llengües és cada vegada més gran i els recursos als quals podem accedir, més interessants: recursos electrònics per a l’organització d’idees (mapes conceptuals, núvols de paraules, línies del temps i pòsters); recursos àudiovisuals per elaborar treballs acadèmics (bancs d’imatges i de sons en línia, programari per a l’edició de vídeos), etc. Podreu també aprendre a compartir documents de text, presentacions i vídeos a la xarxa (Slideshare, Scribd, Vimeo...), conéixer espais web per a l’aula (blog, wiki, xarxes socials). Apunteu-vos a aquest taller i deixeu-vos guiar per les recomanacions de dues professores de llengua que han buscat acuradament en la xarxa aquelles eines més aprofitables per als docents de llengua:. Alícia Martí Climent i Pilar Garcia Vidal us faran cinc cèntims de l’univers lingüísTIC a Internet.
5. Eines per a l’ensenyament cien+TI=fiC observar els minerals i les gemmes al mínim detall sense microscopi? mostrar l’hort ecològic de l’escola mitjançant un vídeo? estudiar el comportament de les plaques tectòniques... i lligar-ho amb els últims esdeveniments de manera crítica? Investigar sobre l’energia nuclear i intentar esbrinar què hi ha darrere de les informacions que ens arriben sobre el tema? Està clar que la ciència en un món tecnològicament avançat no hauria d’escapar al vessant crític amb la societat que en gaudeix els avantatges i amb la societat on la ciència sembla que no arriba. Les TIC eixamplen les possibilitats de l’ensenyament de la ciència. Manuel Cardeñosa, administrador de la xarxa Bio-Geo ens explicarà com aprofitar les TIC per a les matèries científiques.
6. ComparTIsC Documents amb Google: corregir un treball d’un alumne amb rapidesa i sense haver d’escatimar comentaris per falta d’espai o penjar les nostres presentacions i temes sense por a perdre’ls o a haver-los gravat al llapis equivocat, però sobretot, compartir i editar conjuntament un escrit amb els companys de departament, o gestionar un treball de grup compartit dels nostres alumnes, són algunes de les coses que podreu aprendre en aquest taller. Google documents és una eina que ens permet optimitzar la nostra feina a totes les matèries i per a qualsevol tasca docent. Ramon Peris ens explicarà com funciona aquest instrument tan útil.
En acabar els tallers, de 13 a 13:15h, farem la cloenda de la Jornada ComparTIc 2.0 i després, si voleu, podrem dinar junts.
Si voleu acompanyar-nos-hi EMPLENEU EL FORMULARI D’INSCRIPCIÓ
GRÀCIES!!
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
TIC-TAC
diumenge, 22 de maig del 2011
Albaeslom. Poesia oral improvisada: 1r encontre a Picassent.
Ahir vam gaudir d'una jornada intensa a Ca Revolta: Paremiologia catalana i internet. Presentació d'Amb cara i ulls, de Víctor Pàmies. Aviat trobareu tota la informació a la xarxa Un entre tants. Però, ara us avance la intervenció sobre la poesia oral improvisada a l'IES L'Om de Picassent.
Albaeslom
View more presentations from albaeslom
1r Encontre a Picassent from albaeslom on Vimeo.
Etiquetes de comentaris:
Català,
Literatura,
Poesia oral improvisada,
TIC-TAC
dilluns, 16 de maig del 2011
Paremiologia catalana i Internet
PAREMIOLOGIA CATALANA I INTERNET
Presentació del llibre Amb cara i ulls, de Víctor Pàmies
Presentació del llibre Amb cara i ulls, de Víctor Pàmies
De la mà de Laura Santacruz, el col·lectiu 1entretants, la Xarxa Cooperativa d'Experiències TIC per a l'Ensenyament en Valencià, ha organitzat una presentació a València de l’últim llibre del lingüista Víctor Pàmies, Amb cara i ulls. Diccionari de dites i refranys sobre l’ull, un llibre finançat a través del micromecenatge des del portal Verkami.com. La cita és el dissabte 21 de maig a les 19.00h a la Sala dels Arcs de Ca Revolta (C. Santa Teresa, 10, València).
També hi intervindran Josep Daniel Climent, membre d’1entretants, per parlar-nos sobre la fraseologia i les expressions populars en Enric Valor i Francesc Gascó, membre també d’1entretants i blogaire veterà, per fer-nos un tast de les rondalles i els modismes de Beneixama. Francesc Mompó, escriptor i bloguer, parlarà de la columna setmanal que tenia a L’informatiu: "La Iseta", un exemple de revolta a la xarxa; i Alícia Martí, bloguera i Antoni Torreño, membres d’1entretants, ens mostraran un petit vídeo sobre un gran projecte educatiu que, de manera col·laborativa, compila mostres de poesia oral improvisada de diferents indrets de les terres de parla catalana.
L’acte també servirà perquè Víctor Pàmies explique com s’organitzen els homenatges blogaires a la xarxa, quins recursos lingüístics i paremiològics trobem actualment a Internet i quins resultats sobre el País Valencià va abocar l’estudi del Top ten dels refranys catalans.
Durant l’acte també comptarem amb els jocs i l’animació teatral d’Anna Gascón i Lucía Arce i hi haurà preparat per a després de la trobada un sopar de germanor a la Sala Gran de Ca Revolta, per poder debatre amb més tranquil·litat tots els temes encetats durant l’acte de presentació.
Aquesta entrada reprodueix la informació sobre l'esmentat acte publicada a la xarxa Un entre tants
Etiquetes de comentaris:
Català,
Literatura,
Poesia oral improvisada,
TIC-TAC
diumenge, 30 de gener del 2011
El miracle de les llengües maternes
Cercant materials per a l'ensenyament i aprenentatge de llengües he trobat "El miracle de les llengües maternes", una seqüència didàctica que proposa familiaritzar-se amb la noció de llengua materna, per tal de valorar i respectar de manera adequada la llengua o les llengües maternes de qualsevol ésser humà. La majoria de les activitats proposades estan pensades per ser realitzades sobre suport informàtic, tot i que també admeten la seua realització en un quadern.
diumenge, 23 de gener del 2011
Les TIC com a recurs per a la innovació en l'ensenyament universitari
Conferència "Las TIC como recursos para la innovación en la enseñanza universitaria", per Paz Prendes de Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universidad de Murcia, dins les I Trobades d'Innovació Educativa (8/7/2010).
Es tracta d'una anàlisi de las noves eines docents innovadores i la seua aplicació pràctica en l'ensenyament universitari, que podem trobar al repositori Roderic de la Universitat de València.
Etiquetes de comentaris:
Llengua catalana per a mestres,
TIC-TAC
dijous, 16 de desembre del 2010
Petxa Cutxa de la jornada ComparTIC
Com ja havíem avançat, durant aquesta setmana es publicarien a la xarxa Un entre tants els petxa cutxa presentats a la darrera jornada formativa. Així, doncs, des d'ahir es poden consultar tots els petxa cutxa en aquesta entrada de blog. Tot seguit, reproduïm el que vam presentar nosaltres a la III Jornada formativa.
Pilar Garcia Vidal i Alícia Martí Climent: La xarxa Ning com a recurs didàctic.
Petxa-cutxa Ning Complements
dilluns, 13 de desembre del 2010
Experiències TIC en valencià
Dissabte passat, 11 de desembre de 2010, tot i tractar-se d'una època d'exàmens i correccions, vam ser molts els docents que ens vam aplegar a la III Jornada formativa organitzada per Un entre tants sota el lema "ComparTIC" a l'IES Joanot Martorell de València.
Aviat podrem consultar els diferents petxacutxes presentats, així com també les conclusions de la desconferència a la pàgina de la Xarxa cooperativa d'Experiències TIC per a l'ensenyament en valencià Un entre tants. Però, ara com ara, podem fer un repàs de la jornada mitjançant les piulades que es van dur a terme, recopilades per @verbascripta, i també podem gaudir del fantàstic vídeo realitzat per @400colps, qui a més ha escrit un post sobre la jornada al seu bloc.
Una jornada molt fructífera que ens permet encarar el futur amb molta il·lusió, amb l'esperança que una altra escola és possible: en valencià i amb l'ajuda de les TIC. Perquè som molts els docents que cerquem noves propostes didàctiques que resulten més engrescadores per a l'alumnat i que faciliten l'aprenentatge del valencià i en valencià. Una nova manera d'entendre l'educació més col·laborativa ens uneix: ComparTIC.
diumenge, 14 de novembre del 2010
ComparTIC
Etiquetes de comentaris:
Batxillerat,
Català,
Educació Infantil,
Educació Primària,
Educació Secundària Obligatòria,
TIC-TAC
Subscriure's a:
Missatges (Atom)














